Techniczne - Kilka problemów z C20XE
Zimek - 2014-07-04, 21:57 Temat postu: Kilka problemów z C20XE Cześć,
mam kilka problemów, mam nadzieję nie wielkich problemów ze swoją C20XE, trochę pomógł mi Dembon, ale że akurat wyjechał to o resztę postanowiłem zapytać Was, a więc problem jest podobno znany wtajemniczonym, otóż podczas wolnej jazdy auto lekko faluje i jak go nie wysprzegle to potrafi czasem wpaść w żabkę, kiedy dodaje więcej gazu problem znika. Uprzedzając ew. zapytania to wszystkie trzy poduszki silnika i skrzyni wymienione, kable, świece, kopułka, palec też, ponoć problemem może być regulator ciśnienia paliwa
Dodam że na postoju silnik pracuje równo, nie faluje, a jedynie słychać minimalną nierównomierną pracę silnika, jak jest zimny to czasem (bo nie zawsze) obroty lekko skaczą 1-1,2k, a po chwili już się normują w okolicach 1k, prócz tego podczas szybszej dynamicznej jeździe podczas wysprzęglania obroty skaczą do około 2k i pomału opadają, gdzie kiedyś tego nie było.
Kolejny problem to taki że podczas jazdy od ok. 80 do 120 km/h odczuwam wibracje na kierownicy, powyżej 120 uspokaja się, ale znowu podczas hamowania odczuwalne są niewielkie wibracje na kierownicy. Jak myślicie co to może być?
Zasilanie: tylko benzyna.
Pozdrawiam
Zimek
krychu - 2014-07-05, 05:51
jesli chodzi o wibracje to albo kola masz niewywazone albo tarcza krzywa.
Kiler - 2014-07-05, 05:59 Temat postu: Re: Kilka problemów z C20XE
Zimek napisał/a: |
Kolejny problem to taki że podczas jazdy od ok. 80 do 120 km/h odczuwam wibracje na kierownicy, powyżej 120 uspokaja się, ale znowu podczas hamowania odczuwalne są niewielkie wibracje na kierownicy. Jak myślicie co to może być?
Zasilanie: tylko benzyna.
|
Co do XE to sie nie wypowiem za bardzo bo mam Vke, lecz podmienilbym regulator paliwa ew. podpial cali do OS.
Co do wibracji to ja tez je mialem ale od 120 km/h, znikaly powyzej 160
Kola mam wywazone, pierscienie centrujace kupione idealnie na wymiar, dystanse dobrze zalozone, hamulce sa OK a mimo to przy hamowaniu kierownica mi tez wibruje
Zimek - 2014-07-05, 21:46
Dzięki Panowie, felgi kupiłem nowe, opony używane w listopadzie, jeździłem na nich raptem miesiąc i zmieniłem na zimowe stalówki, po zimie nie wyważałem, więc może faktycznie coś z nimi nie tak. Co do regulatora to widziałem były 3 modele od Bosha, sprawdzę który mam i dam znać. Killer Ty handlujesz częściami? Dembona nie ma...
krychu - 2014-07-06, 08:13
kiler zglos sie do egzorcysty moze on pomoze
Kiler - 2014-07-06, 13:01
Zimek napisał/a: | Killer Ty handlujesz częściami? |
Troche czesci po rozbiorce mi zostalo
[ Dodano: 2014-07-06, 14:02 ]
krychu napisał/a: | kiler zglos sie do egzorcysty moze on pomoze |
Egzorcysta tu nie pomoze
Zimek - 2014-07-10, 18:00
Kiler wyczaiłem pod maską jedną ciekawostkę, to tak raczej nie powinno wyglądać, tylko tam powinien być wężyk w całości, zerknij proszę na te fotki
https://imageshack.com/i/4x23a68bj
https://imageshack.com/i/cx55c9c7j
wyjąłem tą rurkę z tego węża, to kawałek plastikowej rurki...
Kiler - 2014-07-10, 19:03
musialbys wymienic ten wezyk, to jest podcisnienie do regulatora paliwa
Michu85 - 2014-07-10, 20:33
witam
podpinam się pod wasz post bo sam nie wiem jak założyć nowy ,
chodzi o to że dziś przestał mi działać obrotomierz , zegar ciśnienia oleju i zegar ładowania jak myślicie co może być przyczyną ?
pozdrawiam Michu85
Kiler - 2014-07-10, 20:40
sprawdz bezpieczniki, pod maska jest takie okragle zlacze z kablami, rozepnij je i sprawdz piny
Zimek - 2014-07-17, 20:31
Wstępnie problemy zażegnane. Problemem były 2 błędy w sterowniku: 31 i 94. Z tego co wyczytałem na necie to są standardowe błędy w silnikach opla, które powodują tego właśnie problemy które ja miałem.
Co do bicia na kierownicy wystarczyło wyważyć koła
Teraz jeszcze została wymiana całego przedniego zawieszenia i założenie małej wisienki na torcie w postaci short shiftera z nowym zestawem naprawczym
[ Dodano: 2014-08-09, 18:42 ]
Killer, Twoim zdaniem jako znawcy, czujnik wału i ten co jest za kopułką od obrotów silnika kupić z Toprana czy dołożyć i kupić np. Febi ?
|
|
|