To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Calibra Klub
Klub miłośników motoryzacji

Techniczne - calibra

tomcioo22zy - 2008-07-04, 12:52
Temat postu: calibra
WItam wszystkich!!! mam opla calibre i mam problem z uruchomieniem auta jak sie nagrzeje :cry: wogóle znika iskra począwszy od cewki. nastepnie po wielokrotnych próbach auta zapala i iskra sie pojawia CZy ktos moze mi cos doradzic??
Semena - 2008-07-04, 13:05

Witam nowego kolege ;-)
napisz nam coś więcej o sobie i calince bo chyba sie nie znamy
jaka to jest cali??masz lpg?? sprawdzałeś błędy??

tomcioo22zy - 2008-07-04, 13:10

no wiec nic nie sprawdzałem ale byłem u elektromechanika i mówi ze moze to być komputer :roll: badz tez cewka gdy sie nagrzeje. A co bys chciała wiedziec??

[ Dodano: 2008-07-04, 14:12 ]
mam założony gaz. to jest najsłabsza wersja 2.0 8v

Semena - 2008-07-04, 13:19

adresy nazwiska kontakty :diabeł:

np. skąd jesteś,jak długo masz cali,jaki silnik,który rok....bla bla bla wszystko :D

nie wydaje mi sie by to było coś z kompem,najprościej byłoby zczytać błędy, przyczyn może być kilka.Kiedy zmieniałeś kable,swiece?? :?: :?:
może to być krokowiec,sonda lambda,w sumie wszystko :-P podaj więcej szczegółów,przeca Ty najlepiej znasz swoją cali,a my sie możemy jedynie domyślać :>

zapala Ci się kontrolka cheka- ta pomarańczowa? :?: pompa paliwowa normalnie chodzi ? :?:

tomcioo22zy - 2008-07-04, 13:38

no wiec jestem z Brzozowa. podkarpacie hmm Cali mam 2 lata a kupiłem ja od kolegi kontrolki sa w porzadku. pompa paliwowa nie moze byc bo przeciez tutaj chodzi o iskre która po nagrzaniu auta często znika.nowe kable BOSCH załozyłem 6 miesiecy temu :roll: swiece NGK maja jakies 1.5 roku. kolega od którego kupiłem twierdzi ze jemu nie paliła gdy założył gaz. :-/ ja juz sam nie wiem co to moze byc. ale pompa paliwa napewno nie bo ona nie jest odpowiedzialna za iskre.
Semena - 2008-07-04, 13:45

problem istnieje na obu rodzajach paliwa czy tylko na którymś jednym ??

ja bym wymieniła kable i świece,sprawdź filtry i przepływke

umiesz sprawdzić sobie sam kody błędów ???

w gre może wchodzić również elekrozapłon

tomcioo22zy - 2008-07-04, 13:56

no wiec wydaje mi sie teraz ze na gazie i na benz bo cali mi odpala na benz a pozniaj przerzuca na gaz. hm przepływka jest ok swiece tez kable tez w bardzo dobrej kondycji bynajmniej nie maja przebicia. komputer jest odpowidzialny za iskre znaczy on daje sygnał do cewki wszyscy twierdza ze to moze byc jedna z tych 2 rzeczy,,,,, a jak sprawdzic jakies kody błędów o co chodzi w tym ;-)

[ Dodano: 2008-07-04, 15:04 ]
ale iskry nie ma od razu gdy zapalam auto...wiem bo sprawdzałem..sciagnąlem kabel z kopolki ten co idzie od cewki i nie było iskry a potem jak załozyłem jak nigdy nic iskra sie pojawia i auto zapala

Semena - 2008-07-04, 14:09

to bardzo proste
otwierasz maske,stajesz przodem do silnika,pod prawym górnym rogiem tuż pod podszybiem będziesz miał małą kostke,wyciągasz ją łapiesz w lewą dłoń a prawą wsuwasz jakiś kabelek lub spinacz w dwie dolne dziurki po prawej stronie musisz je wspólnie połączyć,następnie wsiadasz do cali,przekręcasz zapłon i liczysz mrugnięcia kontrolki- zazwyczaj pomoarańczowa cheka.

Jeden błysk lampki, przerwa ok. 1 s i dwa błyski z odstępem ok. 1/2 sek. daje to cyfry 1 i 2 jako kod 12. Po trzech sekundach jest wyświetlany właściwy kod usterki. Na przykład kod 34: trzy błyski lampki w odstępach 1/2 s, przerwa ok. 1 s i cztery błyski lampki w odstępach 1/2 sek. daje to cyfry 3 i 4, a więc kod 34. Po trzech sekundach następuje drugie wyświetlanie kodu 34, a po dalszych trzech trzecie.
Kody usterek są wyświetlane w kolejności narastająco numerycznie. Jeśli
ciągle jest wyświetlany tylko kod 12, oznacza to, że nie została zapamiętana żadna usterka.

jak to sprawdzisz to podaj nam kod błędu i sprawdzimy co oznacza

tomcioo22zy - 2008-07-04, 14:31

oki pojde sprawdzic i sie odezwe thx :-P
Semena - 2008-07-04, 14:33

nio to czekamy ;-)
Seweryno - 2008-07-04, 14:45

błędy mogą nic niewykazać.
jak stwierdziłeś ze iskra sie traci???

podejrzani:
czujnik położenia wału
moduł zapłonowy (pod akumulatorem)
cewka zapłonowa
kable wysokiego napiecia
wszelkie połączenia przewodów i przewody

gdy tylko iskra przestanie sie pojawiać wszystko sprawdzac wykluczając dobre cześci
kable wys.nap->kopułka->palec->kabel wys.nap.od cewki do kopułki->cewka->moduł->komp->czujnik położenia wału

pozdro

tomcioo22zy - 2008-07-22, 13:29

Witam wszystkich ponownie!!!! problem po wymianie czujnika połozenia wału dalej sie powtarza. Zamowiłem sobie komputer na próbe. Mam pytanie gdzie znajduje sie w cali moduł????
Seweryno - 2008-07-22, 21:05

ECU znajduje sie przy "nogach" pasażera po prawej stronie
moduł zapłonowy pod akumulatorem.

tomcioo22zy - 2008-08-12, 12:27

no więć nie znalazłem modułu jak on mniej wiecej wygląda?? a moze moduł jest w komputerze ??? bo każdy mi tak mówi


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group