Techniczne - Klimatronik
Bartek - 2009-04-08, 19:14 Temat postu: Klimatronik Po kolei:
Kupujemy ten układzik.
Będzie nam potrzebny jeszcze pistolet na gorący klej, ze dwie laski kleju, lutownica, cyna, i przyciski.
Ja wybrałem te przyciski. Wybór jest ogromny, kto co lubi.
Pamiętać należy tylko aby kupić przyciski NO (normally open), czyli takie, które w stanie spoczynku dają przerwę, po naciśnięciu zwarcie.
W sklepach elektronicznych można także kupić ramki montażowe do wyświetlaczy LCD (ciężko ale można ).
Jeżeli ktoś chce tak jak ja aby LCD był osobno to kupuje taśmę 14 żyłową wraz z zaciskowymi wtyczkami + gniazda.
Składamy cały układ w/g schematu i opisu załączonego w instrukcji. Montujemy gdzie kto chce, ja wybrałem miejsce popielniczki.
Tak wygląda zmontowany układ:
Przyjżyjcie się tasiemce jak jest zaciśnięta. Z jednej strony jest w całości, natomiast druga strona jest obrócona 2-1 czyli oddzielamy po jednej parze przewody i obracamy je (zamieniamy miejscami)
Tak wygląda układzik połączony tasiemką z LCD zamontowanym już w otworze montażowym:
Układ jest niestety przystosowany do nowych samochodów i jedna rzecz nie pasuje do cali.
Tutaj widać ścieżkę ominięta przewodem, gdyż wiatrak 3 biegu w cali ma taki pobór prądu że ścieżka na druku sie wypali:
Tutaj mocowanie wyświetlacza LCD:
Tak wygląda poskładane:
A tutaj fotki z auta:
Jak widać, ja mam w sumie 5 przycisków. Jeden mam odwrotny czyli typ NC. Ten przycisk służy do restartowania układu (odłaczania mu zasilania). Krótkie naciśnięcie powoduje restart całości i przejście w tryb oczekiwania.
Podłączenie całości do instalacji elektrycznej też jest w miarę proste:
potrzebujemy
1. + (gruby przewód, bo będzie potrzebne nam do zasilania układu i zasilania wentylatora nawiewu)
2. -
3. (jak ktoś chce aby wyświetlacz ściemniał się ze ściemniacza oswietlenia deski to jeszcze potrzebujemy + z potencjometru oświetlenia)
4. rozcinamy przewód biegnący od przycisku włączającego klimę do przekaźnika klimy i obydwa końce doprowadzamy do układu.
Podłączenie :
pin 1 - jeden przewód włączania klimy
pin 2 - drugi przewó włączania klimy
pin 3 - wolny
pin 4 - + do wentylatora
pin 5 - pierwszy bieg nawiewu
pin 6 - drugi bieg nawiewu
pin 7 - trzeci bieg nawiewu
Trzeba też przeciągnąć 3 przewody do komory silnika dla czujników temperatury.
Tam dublujemy każdy przewód i mamy dwa razy po trzy przewody. Do każdej pary lutujemy czujnik temperatury dallas ds18s20 i jeden umiejscawiamy tuż przy silniku, drugi zaś gdzieś gdzie będzie mierzył temperaturę zewnętrzną (ja mam obok silniczka wycieraczek).
Tak podłączony układ zimą grzeje nam w aucie, latem włącza klimę i chłodzi, prędkość nawiewu ustala zależnie od różnicy temperatury rzeczywistej od temperatury zadanej.
Działa pięknie
Seweryno - 2009-04-08, 20:41
Bajerant:)
Zachciało mu sie klimy to ma.
Climatronic-a też i ma.
Ciekawe co teraz bedzie?
Bravo za chęci i wykonanie:)
Bartek - 2009-04-08, 20:51
A dla ciebie dzięki za montaz klimy i pomoc w podłączeniu klimatronica
Sebass - 2009-04-13, 23:57
Fajny bajer,napewno sporo pracy i wysiłku Cię to kosztowało,ale przy takiej skórze w środku climatronic to bajka , gratuluje
Bartek - 2009-04-14, 16:08
No działa pięknie, niestety jest problem. Czujnik temperatury jest w złym miejscu. nawiewy mam ustawione w górę, czujnik temperatury jest na dole pomiędzy przyciskami podgrzewania foteli. Czujnik wskazuje 25 stopni, zaś na wysokości szyi jest 14. Czujnik pójdzie pod sufit tylko czekam na ładną osłonkę bo już zakupiłem
calimaniak - 2009-04-15, 09:32
To juz wiem co bede robic jak tylko wolne bede miec Tylko wczesniej musze klime nabic
Bartek - 2009-04-20, 17:37
No, tak wygląda zabudowany czujnik temperatury w kabinie:
W końcu wszystko gotowe
Semena - 2009-04-20, 21:40
no Bartuś fotki fotkami ale teraz musimy osobiście sprawdzić jak to wszystko działa
Bartek - 2009-04-21, 08:45
No to organizuj spota
Semena - 2009-04-22, 09:49
no przeca organizuje w najliższy weekend więc jest okazja byś przyjechał i sprawdzimy po co czekać kolejny miesiąć ?
|
|
|