To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Calibra Klub
Klub miłośników motoryzacji

Techniczne - Bledy ECU

Kiler - 2010-08-25, 11:08
Temat postu: Bledy ECU
Prosze o uzupelnianie listy bledow, jesli ktos sie spotkal z danym bledem i jak go naprawil, moze zalaczyc obrazek gdzie dany czujnik sie znajduje, jaki silnik itd.

Kod:

10 - Kody błędów nie zaprogramowane
12 - Rozpoczęcie procedury odczytu pamięci usterek / Brak błędów
13 - Sonda lambda - brak sygnału
14 - Czujnik temperatury cieczy chłodzącej - zbyt niskie napięcie
15 - Czujnik temperatury cieczy chłodzącej - zbyt wysokie napięcie
16 - Czujnik spalania stukowego
17 - Czujnik spalania stukowego 2 (v6)
18 - System regulacji spalania stukowego (ECU)
19 - Czujnik położenia i prędkości obrotowej - błędny sygnał
21 - Czujnik położenia przepustnicy - zbyt wysokie napięcie
22 - Czujnik położenia przepustnicy - zbyt niskie napięcie
23 - Czujnik spalania stukowego - uszkodzienie
24 - Czujnik przebytej drogi - brak impulsów
25 - Wtryskiwacz 1 - zbyt wysokie napięcie
26 - Wtryskiwacz 2 - zbyt wysokie napięcie
27 - Wtryskiwacz 3 - zbyt wysokie napięcie
28 - Wtryskiwacz 4 - zbyt wysokie napięcie
29 - Przekaźnik pompy paliwa - zbyt niskie napięcie
31 - Czujnik indukcyjny - brak sygnału o prędkości obrotowej (tylko przy włączonym zapłonie)
32 - Przekaźnik pompy paliwa - zbyt wysokie napięcie
33 - Czujnik ciśnienia w kolektorze - zbyt wysokie napięcie
34 - Czujnik ciśnienia w kolektorze - zbyt niskie napięcie
35 - Silnik krokowy - niewłaściwa liczba kroków
38 - Sonda lambda - zbyt niskie napięcie regulacji
39 - Sonda lambda - zbyt wysokie napięcie regulacji
41 - Przewód EST-B (2/3) - zbyt wysokie napięcie
42 - Przewód EST-A (1/4) - zbyt wysokie napięcie lub brak impulsów z układu zapłonowego (w przypadku pozostałych silników)
43 - Układ recyrkulacji spalin EGR (XEV)
44 - Sonda lambda - uboga mieszanka
45 - Sonda lambda - bogata mieszanka
47 - Zawór recyrkulacji spalin EGR (XEV)
48 - Zbyt niskie napięcie zasilania
49 - Zbyt wysokie napięcie zasilania
51 - Uszkodzona pamięć urządzenia sterującego ECU
52 - Stopien wyjściowy lapmki kontrolnej silnika - zbyt wysokie napięcie
53 - Stopien wyjściowy przekaźnika pompy - zbyt niskie napięcie
54 - Stopien wyjściowy przekaźnika pompy - zbyt wysokie napięcie
55 - Uszkodzone urządzenie sterujące ECU
56 - Stopien wyjściowy regulacji biegu jałowego - zbyt wysokie napięcie
57 - Stopien wyjściowy regulacji biegu jałowego - zbyt niskie napięcie
61 - Elektrozawór odprowadzania par paliwa - zbyt niskie napięcie
62 - Elektrozawór odprowadzania par paliwa - zbyt wysokie napięcie
63 - Przewód EST-B (2/3) - zbyt niskie napięcie
64 - Przewód EST-A (1/4) - zbyt niskie napięcie
65 - Potencjometr biegu jałowego - zbyt niskie napięcie
66 - Potencjometr biegu jałowego - zbyt wysokie napięcie
67 - Czujnik położenia przepustnicy - nie otwiera się wyłącznik biegu jałowego
69 - Czujnik temperatury powietrza - zbyt niskie napięcie
71 - Czujnik temperatury powietrza - zbyt wysokie napięcie
72 - Czujnik położenia przepustnicy - nie otwiera się wyłącznik pełnego obciążenia
73 - Przepływomierz powietrza - zbyt niskie napięcie
74 - Przepływomierz powietrza - zbyt wysokie napięcie
75 - Kontrola momentu obrotowego - zbyt niskie napięcie
76 - Kontrola momentu obrotowego - zbyt wysokie napięcie
79 - Ogranicznik mocy ETC (ang. Electronic Traction Control) - zbyt niskie napięcie
81 - Wtryskiwacz 1 - zbyt niskie napięcie
82 - Wtryskiwacz 2 - zbyt niskie napięcie
83 - Wtryskiwacz 3 - zbyt niskie napięcie
84 - Wtryskiwacz 4 - zbyt niskie napięcie
85 - Wtryskiwacz 5 - zbyt niskie napięcie
86 - Wtryskiwacz 6 - zbyt niskie napięcie V6
87 - Przekaźnik sprężarki klimatyzacji - zbyt niskie napięcie
88 - Przekaźnik sprężarki klimatyzacji - zbyt wysokie napięcie
92 - Uszkodzony czujnik położenia wałków rozrządu XEV
93 - Czujnik Halla - zbyt niskie napięcie
94 - Czujnik Halla - zbyt wysokie napięcie
95 - Hot start valve - zbyt niskie napięcie
96 - Hot start valve - zbyt wysokie napięcie
97 - Sygnał urządzenia sterującego ETC - zbyt wysokie napięcie (sygnał kontroli trakcji)
113 - Sterowanie ciśnienia doładowania - zbyt wysokie ciśnienie doładowania
114 - Bieg jałowy ciśnienia doładowania - powyżej wartości maximum
115 - Pełne obciążenie turbosprężarki - poniżej wartości minimum
116 - Ciśnienie doładowania - powyżej wartości maximum
117 - Zawór regulacyjny ciśnienia doładowania [Wastegate] - zbyt niskie napięcie
118 - Zawór regulacyjny ciśnienia doładowania [Wastegate]- zbyt wysokie napięcie
119 - Czujnik ciśnienia rury ssącej - zasięg / moc
121 - Sonda lambda 2 - mieszanka zbyt uboga
122 - Sonda lambda 2 - mieszanka zbyt bogata
123 - Przełącznik powietrza zasysanego - zawór elektromagnetyczny 1 - zablokowany
124 - Przełącznik powietrza zasysanego - zawór elektromagnetyczny 2 - zablokowany
125 - Czujnik ciśnienia rury ssącej - poniżej wartości minimum
126 - Czujnik ciśnienia rury ssącej - powyżej wartości maximum
129 - Recyrkulacja spalin - zbyt niskie napięcie
131 - Recyrkulacja spalin - zbyt wysokie napięcie
132 - Recyrkulacja spalin - błędny sygnał
133 - Recyrkulacja spalin 2 - zbyt wysokie napięcie
133 - Przełącznik powietrza zasysanego - zawór elektromagnetyczny 2 - zbyt niskie napięcie
134 - Recyrkulacja spalin 2 - zbyt niskie napięcie
134 - Przełącznik powietrza zasysanego - zawór elektromagnetyczny 2 - zbyt wysokie napięcie
135 - Zaburzenie pracy silnika - lampka kontrolna - zbyt niskie napięcie
136 - Urządzenie sterujące
137 - Obudowa urządzenia sterującego - zbyt wysoka temperatura
138 - Czujnik ciśnienia rury ssącej - zbyt niskie napięcie
139 - Czujnik ciśnienia rury ssącej - zbyt wysokie napięcie
143 - Immobilizer - brak/zły sygnał
144 - Immobilizer - brak sygnału
145 - Immobilizer - zły sygnał



Przyklad:

17 - Czujnik spalania stukowego 2 (c25xe v6)

czujnik polozony z tylu silnika pod kolektorem wydechowym ... zwarcie na kablu



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group