To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Calibra Klub
Klub miłośników motoryzacji

Techniczne - Płyn chłodzący

BiancoNeri1985 - 2011-03-17, 13:41
Temat postu: Płyn chłodzący
Witam,

Mam kłopot z chłodzeniem. Zaobserwowałem, że ucieka mi płyn chłodniczy.
Najlepsze jest jednak to, że układ jest szczelny, a wentylator włącza się bez problemu - już to sprawdzałem.
Po dłuższej obserwacji wynikło, że płyn ucieka mi ze zbiorniczka przez korek!

Sytuacja wygląda tak:
1. Silnik osiąga temp. 110*C,
2. Płyn się gotuje i wypływa przez korek,
3. Włącza się wentylator.

Czy przyczyną może być awaria czujnika temp., który jest w chłodnicy?

Grabarz - 2011-03-17, 13:54

Ja tam się nie znam, ale wydaje mi się, że 110 to za dużo i powinien się wentylator wcześniej załączyć. Obstawiam, że czujnik do wymiany.
Ale to tylko zdanie lalika :)

Kiler - 2011-03-17, 14:23

Masz wode w ukladzie chlodzenia czy plyn chlodniczy ??
yano - 2011-03-17, 15:54

Termostat działa? chłodnica gorąca?
Możliwe że padł odpowietrznik w korku...
Czujnik temperatury na ecu może padł, jeżeli tak późno włącza się wentylator.

milimetr - 2011-03-17, 16:02

Ja mam ustawiony wentylator poniżej 110 stopni jako pierwszy bieg, przy 110 już jest drugi ten mocny tryb.
To tez zdanie laika.

BiancoNeri1985 - 2011-03-17, 18:59

Kiler - tak, mam płyn nie wodę ;)

yano - termostat mam sprawny i chłodnica jest gorąca.
milimetr - Nie zauważyłem aby mój wentylator miał dwa tryby prędkości ;> Może to zależy od rocznika? Mój to '92

lugari - 2011-03-17, 22:55

Temp. wody to jedno a znikający płyn to drugie.Masz samo Pb czy z lpg??Bo jeśli ta druga opcja to posprawdzaj wszystkie trójniki i przewody idące do reduktora,czyli wszystko to czy grzebią gazownicy.Napisz ile ci tego płynu ubywa.
BiancoNeri1985 - 2011-03-18, 01:57

lugari - mam lpg. Ubywa mi prawie pół zbiorniczka przy jednym zagotowaniu, ale jak pisałem nie cieknie z układu lecz wywala przez korek... w innych miejscach jest sucho. Wentylator włącza się dopiero jak już wszystko się wylewa... Nie wiem czy to czujnik jakiś albo zapchany przewód? milimetr jeszcze mówił, że ma dwa biegi wentylatora :| ja nie.
lugari - 2011-03-18, 08:42

Może to dość głupi pomysł ale spróbuj dać inny korek.W układze chłodzenia jest ciśnienie jak sie nie myle 1.3bara i jest ono wazne.Jesli korek nie trzyma to bedzie sie wszystko gotować.W korku jest zaworek zwrotny ,który ma sie otwierac przy zbyt wysokim ciśnieniu, może zaworek sie zapchał.Tyle na razie z mojej strony chyba ,że ma ktoś inny pomysł?????Jak to sprawdzisz to daj znac,bo na razie nie chce cie straszyc uszczelką na głowicy.
BiancoNeri1985 - 2011-03-18, 11:07

To nie jest głupi pomysł bo sam już o tym myślałem. Nie mam jednak innego korka...

ps. a jak to jest z tymi biegami wentylatora?

lugari - 2011-03-18, 11:55

Jaśli dobrze pamętam to Milimert ma w aucie klime wiec na pewno ma 2 biegi .W samochodzie Aquy auto bez klimy i tylko 1 bieg.Chyba ze ktos ma inaczej to chetnie sie sam dowiem.Koszt korka to okolo 10 zl ,jeśli to nie bedzie to to najwyżej browara sobie nie kupisz ale bedziesz miał korek na zapas:):):)
Meon - 2011-03-18, 17:08

Janek ... dobrze czytam że włącza ci się wentylator przy 110 i płyn ci się gotuje. 110 to jest stanowczo za dużo wymień czujnik termiczny wentylatora chłodnicy, ja u siebie takich temp nigdy nie miałem nawet kiedy miałem 8v.
Nie ważne czy jeden czy dwa biegi ja mam jeden bieg i schładza mi silnik bez problemu. Zajmij się temp bo silnik ugotujesz.

Abdul22 - 2011-03-18, 20:44

Z tego co ja wiem to termostat puszcza płyn w obieg przy 95 stopniach więc zacznij od czujnika chłodnicy,ewentualnie termostat.
milimetr - 2011-03-18, 22:47

Mam klimę i dwa biegi wentylatora i takich problemów teraz nie ma. Płyn mi uciekał ale trochę inaczej - sprawdzałeś czy oprócz korka nie masz jakieś nieszczelności na węzach - konkretnie czy opaski trzymają?
Kiler - 2011-03-19, 07:47

Zmien korek, moze zawor Ci nie trzyma i jak nabije cisnienie to wywala korkiem.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group