Strona Główna Calibra Klub
Klub miłośników motoryzacji

Strona glowna  Szukaj  Uzytkownicy  Zarejestruj sie  Zaloguj sie 
 Ogłoszenie 

Logowanie do forum odbywa sie za pomoca adresu e-mail.

Problemy z dostepem do forum prosze zglaszac na maila administracja [ malpka ] calibraklub [ kropka ] pl



Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
devers 
Świerzop





Silnik: 2.0
Wiek: 41
Dołączył: 27 Sie 2010
Posty: 27
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2011-01-27, 08:36   swap 2,5v6

Witam wiem że na tym forum są osoby które robiły swap n 2.5v6 Jeśli możecie to napiszcie jak to wygląda z czym są problemy czy trzeba zmieniać komputer itp ja sam myślę nad swap-em
i waham się troszkę bo nie do końca wiem co mnie czeka Jak będe wiedział co i jak i z czym są problemy to łatwiej będzie mi się zdecydować bo będę sie mógł odpowiednio przygotować i nastawić myślę też że więcej osób myśli o takiej przeróbce swojej CALI więc temat może być pożyteczny
 
 
Kiler 
Admin CK





Silnik: X25XE
Pomógł: 5 razy
Wiek: 41
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 2074
Skąd: M-ce
Wysłany: 2011-01-27, 12:31   

Potrzebujesz mniej wiecej to samo co ma Mario na aukcji: http://allegro.pl/silnik-...1431127154.html

a tak na marginesie to uzywalbys znakow interpunkcyjnych, bo piszesz wszystko jednym zdaniem.
_________________


Status: ...
 
 
 
yano 
Klubowicz





Silnik: C20XE emerytstajl
Pomógł: 1 raz
Wiek: 40
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 652
Skąd: żywiec
Wysłany: 2011-01-27, 17:30   

Kiler napisał/a:
a tak na marginesie to uzywalbys znakow interpunkcyjnych, bo piszesz wszystko jednym zdaniem.

tchu brakuje...
Swoją drogą, też mi nieraz po głowie swap chodzi, ale weź to potem naprawiaj... Kiler ile to Cie będzie kosztowała chłodniczka? no właśnie...
_________________
nowy projekt :)
http://forum.muratordom.p...C3%B3b-to-sam-)
 
 
 
Kiler 
Admin CK





Silnik: X25XE
Pomógł: 5 razy
Wiek: 41
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 2074
Skąd: M-ce
Wysłany: 2011-01-27, 17:33   

Nic, jak wiadomo wymienialem C25XE na X25XE wiec mam osprzet ze starego silnika :P uzywki na allegro 100-300 zl, jest tego pelno bo sa zamienne nawet z X30XE i innych :P
_________________


Status: ...
 
 
 
yano 
Klubowicz





Silnik: C20XE emerytstajl
Pomógł: 1 raz
Wiek: 40
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 652
Skąd: żywiec
Wysłany: 2011-01-27, 17:42   

Taa używki.. a po miesiącu albo dwóch znowu 3 stófy, nowa widziałem za tauzena prawie. A z tego co się orientuję to częsta przypadłość w Vsześć, to nie zmienia faktu że dzwięk tego silnika robi robote i choć by dla tego warto swapować :sweet: :sweet:
Jak zarżnę swoje osiemfau to jedyny słuszny wybór padnie i tak na V6 dobrze że moja żona tego nie czyta :devil:
_________________
nowy projekt :)
http://forum.muratordom.p...C3%B3b-to-sam-)
 
 
 
Kiler 
Admin CK





Silnik: X25XE
Pomógł: 5 razy
Wiek: 41
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 2074
Skąd: M-ce
Wysłany: 2011-01-27, 17:48   

yano napisał/a:
A z tego co się orientuję to częsta przypadłość w Vsześć


Powiem Ci ze do momentu jak cali jezdzila to nie bylo problemu, stala miesiac u Grabka (dzieki Grabek za miejsce postojowe :P ) i niestety caly silnik przemarzl. Teraz wychodza problemy. Najpierw cewka, teraz chlodniczka. C25XE mialem caly sprawny przez dwa lata od momentu kupna az zawor chwycil, a tak to nie dokladalem ani zlotowki. Praktycznie w wymiane silnika tez nie dolozylem ani grosza 8-)
_________________


Status: ...
 
 
 
yano 
Klubowicz





Silnik: C20XE emerytstajl
Pomógł: 1 raz
Wiek: 40
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 652
Skąd: żywiec
Wysłany: 2011-01-27, 18:00   

Hehe Grabek chcesz się do czegoś przyznać? :P może ona wcale nie przemarzła :P
Ale na poważnie, to jest fakt że jak auto stoi to się psuje, miałem tak z nissanem, miałem tak z naleśnikiem (caliną :P ), zawsze coś po dłuższym postoju padnie...
Wracając do tematu, koledze życzę powodzenia w swapie :) lepiej zmieniać silnik niż markę :P
_________________
nowy projekt :)
http://forum.muratordom.p...C3%B3b-to-sam-)
 
 
 
sąsi
[Usunięty]



Wysłany: 2011-01-27, 18:07   

Hm robiłem kiedyś takiego swapa w mojej Cali.
Są dwa rodzaje swapu na v-ałkę.

1. swap niekompletny
2. swap kompletny

Ja u siebie miałem wszystko z V-ałki prócz zawieszenia.

ad. 1
Silnik wraz z alternatorem i rozrusznikiem, kolektory (ssący i wydechowe), osprzęt silnika typu, obudowa filtra powietrza, przepływka, węże z dolotu jak i z chłodzenia, wiązka silnika, komputer sterujący i jakieś tam duperelki.
Powiem szczerze że Calibra po takim swapie jest jak rozpadający się pocisk rozpryskowy. Tz, totalne gówno!!!!! Jeździsz i czekasz aż się cos znowu sypnie. Totanie nie polecam.
Na dodatek pod taki silnik muszisz zapnąc conajmniej skrzynie F20 a i tak szybko Ci padnie. Alternatywa to oryginalna F25. Zapomnij o ABS jak i o tym że licznik z (V-ałki) będzie Ci działał. On bieże sygnał nie ze skrzyni tylko z ABS no a ABS-u nie ma.
itp itd szkada gatki :P


ad. 2
Taki swap robiłem u mnie !

Silnik wraz z alternatorem i rozrusznikiem, kolektory (ssący i wydechowe), kompletny wydech, skrzynia F25, osprzęt silnika typu, obudowa filtra powietrza, przepływka, węże z dolotu jak i z chłodzenia, wentylator na alternaro, chłodnica, pompa do chłodnicy na wyłączony obieg, wiązka silnika jak i caławiązka z samochodu, komputer sterujący, pompa ABS nowszy typ (i małe modyfikacje by dziłało) :) licznik, zbiorniczek wyrównawczy, zboirniczek spryskiwaczy, pokrywa na silnik, dolot do wentylatora z altka, gałka zmiany biegów wraz z wybierakiem, pompa wspomagania na gróby pasek.

No i tego co nie miałem Hamulce, bardzo ważne. Bo z Nei Xe są niewystarczające na tą moc i ciężar.

Tak na szybko :) Jak mi się coś przypomnie to Ci napiszę jeszcze.

Mój komentarz jest taki. Albo kochasz swoją Cali i fundujesz jej swap :)
Albo sprzedajesz swoją i kupujesz orginalną v-ałkę a to napewno taniej Cę wyjdzie niż swap.
najlepiej zrobić raz a porządnie.
 
 
devers 
Świerzop





Silnik: 2.0
Wiek: 41
Dołączył: 27 Sie 2010
Posty: 27
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2011-01-27, 18:12   

Dzięki za odpowiedź.Teraz muszę przemyśleć co dalej bo pojawiła mi się możliwość zamiany na V6 fifti fifti.
 
 
Grabarz 
Klubowicz




Silnik: X20XEV '98
Wiek: 37
Dołączył: 17 Maj 2010
Posty: 487
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 2011-01-27, 18:53   

yano napisał/a:
Hehe Grabek chcesz się do czegoś przyznać? :P może ona wcale nie przemarzła :P

Cicho bądź, nie skapnął się wtedy to i teraz nic nie zobaczy :P

ps: Tak naprawdę to przez ten miech zrobiłem przekładkę na silnik z poloneza, tylko go wcześniej umyłem :D
 
 
Bartek 
Klubowicz




Silnik: 20SEH
Wiek: 46
Dołączył: 06 Kwi 2008
Posty: 930
Skąd: Zabrze
Wysłany: 2011-01-27, 20:00   

Jak tani swap to tylko na 20XE.
A najlepszym rozwiązaniem jak chcesz TANIO to wyremontuj swoje 20NE, albo najpierw sprawdź jaką mocą dysponujesz bo pewnie w okolicach 100PS.
Jak wyremontujesz lub zrobisz z tego zdrowego 20SEH + ewentualne strojenie to osiągniesz 135-140 PS, dobrą elastyczność, małą awaryjność, nadal niskie koszta eksploatacji, dobrą współpracę z gazem, itp itd czyli zalety 8v.
A wierz mi, że różnica między okolicą 100 czy tam 105 koni większości 20NE a zdrowym 20SEH czyli zaledwie różnica 30PS jest odczuwalna na prawdę bardzo.
To moje zdanie, po prostu nie uważam by Polska i polskie drogi nadawały się na takie moce jakie oferują v6 czy let, pomijam koszty jakie to za sobą ciągnie.
_________________
Moje cacuszko.
 
 
Meon 
Aktywny forumowicz




Silnik: C20XE
Pomógł: 1 raz
Wiek: 39
Dołączył: 06 Cze 2010
Posty: 235
Skąd: Skoczów
Wysłany: 2011-01-27, 20:11   

Żadnego modowania NE to jest moim nie opłacalne nie będziesz miał takiej mocy jak w xe. Koszt xe to silnik ok 2000 (cena z dnia jak ja kupowałem) (skrzynia jest plug nad play) + kolektor ssący wydechowy, nawet reszta wydechu z 8v podjedzie. wiązka kompa i obudowa filtra z przepływka Tanim kosztem masz xe i wszystko pasuje nic przerabiać nie trzeba :) jak co możesz smiało pisać. Chętnie udzielę informacji :) w Xe jak włożysz inne wałki też będziesz miał ok 170 ps + oczywiście strojenie.
_________________
 
 
 
Bartek 
Klubowicz




Silnik: 20SEH
Wiek: 46
Dołączył: 06 Kwi 2008
Posty: 930
Skąd: Zabrze
Wysłany: 2011-01-27, 21:33   

Tak mówisz ? A ja śmiem twierdzić że będziesz miał duże problemy uciec mojemu 8v jeżeli w ogóle uciekniesz :D

Zresztą Seweryn może potwierdzić, sam był w szoku jak jechał :)
_________________
Moje cacuszko.
 
 
Meon 
Aktywny forumowicz




Silnik: C20XE
Pomógł: 1 raz
Wiek: 39
Dołączył: 06 Cze 2010
Posty: 235
Skąd: Skoczów
Wysłany: 2011-01-27, 21:39   

a cena tych twoich modów Łączna, tu masz tylko koszt silnika wyciągasz wkładasz plug and play 8-) . Ja tam się z 20seh nie stawałem jeszcze na kresce. ;p
_________________
 
 
 
Bartek 
Klubowicz




Silnik: 20SEH
Wiek: 46
Dołączył: 06 Kwi 2008
Posty: 930
Skąd: Zabrze
Wysłany: 2011-01-27, 21:46   

Cena powiadasz ? A proszę:
1. Silnik 20SEH : 320 zł z transportem
2. Koszty przekładki (tu różnie ale generalnie tanio bo przecież osprzęt ten sam).
3. strojenie - koło 700, chip z niemiec - koło 250
4. kolektor wydechowy z XE 4-2-1 + flansza: jakieś 150
5. Remont głowicy: jakieś 200

Razem masz max 1000 zł do tego przynajmniej WIESZ CO MASZ pod maską :)

P.S. Chociaż ja zapewne troszkę straciłem przez montaż klimy :)
_________________
Moje cacuszko.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group