|
|
Autor |
Wiadomość |
|
AQUA
Wymiatacz forum
|
Silnik: 2.0 8V
Dołączyła: 28 Lut 2009 Posty: 361 Skąd: Skoczów
|
Wysłany: 2011-01-28, 22:59 Sprężyny zawieszenia
|
|
|
A więc tak... Mam okazje kupić sprężyny do przodu -40. Chciałam się dowiedzieć czy mogę je założyć do seryjnych amortyzatorów. |
|
|
|
|
Silnik: X20XEV (2.0 16v Eco)
Wiek: 40 Dołączył: 14 Gru 2010 Posty: 95 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: 2011-01-29, 09:21
|
|
|
Aqua można spokojnie załżyć. |
|
|
|
|
|
Wysłany: 2011-01-29, 10:04
|
|
|
Nie powinno się zakładać krótsze sprężyny na zwykłe amorki, ponieważ szybciej się zużyją i nie mają takiej samej charakterystyki tłumienia co amory sportowe (tzn. o skróconym skoku), skutki tego to powybijane kielich, szybko zużywające się amorki itd
Niby jest przyjęta reguła, że do -30mm można stosować seryjne amorki, ale zgłębiając się w ten temat nie polecam nikomu.
Jeśli Ci te wady nie przeszkadzają to śmiało zakładaj
AQua a do tyłu nie będziesz kupowała sprężyn? Bo jak z tyłu zostanie seria a przód -40 to będzie fatalnie wyglądało. |
|
|
|
|
Silnik: 20SEH
Wiek: 46 Dołączył: 06 Kwi 2008 Posty: 930 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: 2011-01-29, 10:17
|
|
|
Karol nie przesadzaj, last-y fabrycznie miały seryjne amory i spręzyny -30. Aqua jak chcesz do seryjnych amorków to załóż włąśnie sprężyny z lasta, ja tak zrobiłem i bardzo ładnie to pracuje zachowując znośny komfort.
Ale jak zmieniasz sprężyny na twardsze to TYLKO KOMPLET, w przeciwnym wypadku na zakrętach będzie tyłem bujało i przód będzie się męczył bo będzie musiał nadrobić. Znam to z autopsji. |
_________________ Moje cacuszko. |
Ostatnio zmieniony przez Bartek 2011-01-29, 10:18, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
|
AQUA
Wymiatacz forum
|
Silnik: 2.0 8V
Dołączyła: 28 Lut 2009 Posty: 361 Skąd: Skoczów
|
Wysłany: 2011-01-29, 10:18
|
|
|
Ja i tak mam już to auto obniżone, ale nie wiem o ile. Wiem, że te sprężyny stare co ma to są ucięte. |
|
|
|
|
Silnik: 20SEH
Wiek: 46 Dołączył: 06 Kwi 2008 Posty: 930 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: 2011-01-29, 10:19
|
|
|
Jak ucięte to tym bardziej musisz coś kupić zamiast nich i albo serię albo irmiego z lasta. Cięte sprężyny to katastrofa. |
_________________ Moje cacuszko. |
|
|
|
|
|
Meon
Aktywny forumowicz
|
Silnik: C20XE
Pomógł: 1 raz Wiek: 39 Dołączył: 06 Cze 2010 Posty: 235 Skąd: Skoczów
|
Wysłany: 2011-01-29, 10:27
|
|
|
już ci mówilem Aqua -30 wiecej nie bo będziesz musiała do dentysty chidzić częściej. Bartek mówi dobrze -30 to to jest kompromis pomiędzy wyglądem a komfortem |
_________________
|
|
|
|
|
|
AQUA
Wymiatacz forum
|
Silnik: 2.0 8V
Dołączyła: 28 Lut 2009 Posty: 361 Skąd: Skoczów
|
Wysłany: 2011-01-29, 16:23
|
|
|
Na razie jeszcze z miesiąc lub dwa muszę pojeździć na starych, bo jestem po remoncie silnika i mam debet z kasą . Karol mi kiedyś pisał, że do 8v pasują też sprężyny z leta. Mam do nich dostęp w pracy, więc może na takie się skuszę. Podobno są niższe niż fabryczne do mojej calibry. |
|
|
|
|
Silnik: c20ne
Wiek: 34 Dołączył: 02 Sty 2011 Posty: 14 Skąd: ustroń
|
Wysłany: 2011-02-07, 09:36
|
|
|
ja mam jakieś sportowe sprężyny ale tylko do przodu bo tylne pękły i zakładałem szwagrowi do cali seryjne bo oni jeżdżą z dzieckiem i nie chcieli sportowego zawiasu ale i sa chyba niższe od serii o zwój kolor czerwony jak byś była zainteresowana to pisz możemy się dogadać ile miał bym ci dopłacić do tych seryjnych lamp bo by mi sie lampy przydały:D pozdrawiam |
|
|
|
|
|
AQUA
Wymiatacz forum
|
Silnik: 2.0 8V
Dołączyła: 28 Lut 2009 Posty: 361 Skąd: Skoczów
|
Wysłany: 2011-02-07, 16:11
|
|
|
Pw poszło... |
|
|
|
|
|