Strona Główna Calibra Klub
Klub miłośników motoryzacji

Strona glowna  Szukaj  Uzytkownicy  Zarejestruj sie  Zaloguj sie 
 Ogłoszenie 

Logowanie do forum odbywa sie za pomoca adresu e-mail.

Problemy z dostepem do forum prosze zglaszac na maila administracja [ malpka ] calibraklub [ kropka ] pl



Poprzedni temat «» Następny temat
Otwarty przez: Bartek 2008-04-23, 22:22
Autor Wiadomość
Dembon 
Przyjaciel





Silnik: X20XEV
Dołączył: 23 Mar 2013
Posty: 58
Skąd: Lublin
Wysłany: 2013-04-03, 19:45   

Obawiam się że większość 8v nie wytrzyma turbienia a 16v w większości są zakute więc już jak turbić to xe
_________________
Było c20ne--był c20seh--był c20xe--jest Last 0313 x20xev--będzie ???
 
 
 
Bartek 
Klubowicz




Silnik: 20SEH
Wiek: 46
Dołączył: 06 Kwi 2008
Posty: 930
Skąd: Zabrze
Wysłany: 2013-04-03, 21:44   

Jeździ sporo uturbionych ósemek już i jakoś wytrzymują.
Jano - szesnastka ma gorszy dół od zdrowej ósemki.
_________________
Moje cacuszko.
 
 
yano 
Klubowicz





Silnik: C20XE emerytstajl
Pomógł: 1 raz
Wiek: 40
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 652
Skąd: żywiec
Wysłany: 2013-04-04, 16:59   

Sprężanie w 8v miałęm książkowe, cała reszta dograna na igłe i różnca, przynajmniej odczuwalna, nie stawałem z żadnym xe na kresce, żadna. a od 4.5 tys ne się kończyło a xe się zaczyna.
_________________
nowy projekt :)
http://forum.muratordom.p...C3%B3b-to-sam-)
 
 
 
Bartek 
Klubowicz




Silnik: 20SEH
Wiek: 46
Dołączył: 06 Kwi 2008
Posty: 930
Skąd: Zabrze
Wysłany: 2013-04-04, 21:12   

yano - 2013-04-04, 17:59 napisał/a:
a od 4.5 tys ne się kończyło a xe się zaczyna.


Otóż to, XE zaczyna się dopiero od 4,5tys. Takie auto na codzień do tłuczcenia się po mieście ? Gdzie jeździsz do 2,5tys rpm ? Żart :)
Dla tego jeśli mówimy o tuningu dla zabawy w aucie do zabawy to tylko uturbiony SEH albo NE. Dzięki temu masz dół z NE i górę z dmuchawą.
_________________
Moje cacuszko.
 
 
Gutek 
Przyjaciel





Silnik: X25XE,Z32SE
Wiek: 39
Dołączył: 29 Cze 2008
Posty: 55
Skąd: Lublin
Wysłany: 2013-04-05, 05:51   

ja znam 2 ne ururbione i jeżdzące... pytanie brzmi ile tam dmuchniesz? 0.3-0.4 bara...max---POPROSZĘ PRZYKŁADY Z WYKRESAMI Z HAMOWNI

i od kiedy 16v ma gorszy dół?-skąd taka opinia??? porównaj sobie tylko oznaczenia na tłokach (chyba nie będziesz mi kazał kolejny raz sięgać do katalogów i udowadniać Ci że jest tak jak piszę...)


Sam osobiście woziłem zdrowego SEH-a gościowi który tak samo mówił... że sobie uturbi- tydzień później dzwonił i płakał że silnik się zesrał.

zresztą co tu daleko sięgać- Zazul z CT chyba przekonał się na własnej duupie.

ZRESZTĄ NIE CHCE MI SIĘ Z WAMI KŁUCIĆ...PRZEWALIŁEM CAŁĄ PALETĘ SILNIKÓW OPLA W JEDNYM AUCIE...i wiem co mówię.

szkoda tylko że użytkownicy o takim wieku nie sięgają do katalogów,aby porównać ostrości wałków, wytrzymałości tłoków,korb i innych bzdetów-tylko powtarzają to co sami gdzieś tam wyczytali na internecie.
_________________
Było C20NE ---> Było 20SEH --> Było X20XEV ---> Było C20XE ---> Było X25XE --->Jest X25XE 218 Koni , 265Nm ---> Jest Z32SE
 
 
 
Bartek 
Klubowicz




Silnik: 20SEH
Wiek: 46
Dołączył: 06 Kwi 2008
Posty: 930
Skąd: Zabrze
Wysłany: 2013-04-05, 07:58   

Gutek - 2013-04-05, 06:51 napisał/a:

i od kiedy 16v ma gorszy dół?-skąd taka opinia??? porównaj sobie tylko oznaczenia na tłokach (chyba nie będziesz mi kazał kolejny raz sięgać do katalogów i udowadniać Ci że jest tak jak piszę...)


Mówimy o różnych "dołach" :)
Jednemu się wysra (mi też się wysrał jeden) za to innemu będzie śmigał pięknie, wszystko kwestia rozsądku w tuningu.
Ja np latałem dextera NE uturbionym i składak XE+1.8E wyglądał by przy tym jak jadący na wstecznym.
_________________
Moje cacuszko.
 
 
yano 
Klubowicz





Silnik: C20XE emerytstajl
Pomógł: 1 raz
Wiek: 40
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 652
Skąd: żywiec
Wysłany: 2013-04-05, 16:10   

a ja się uprę, xe ma taki sam dół o ile nie lepszy, trzeba by postawić na kresce dwa takie, zdrowe, żeby udowodnić, ale jeździłem jednym i drugim więc jakieś pojęcie mam. Katalogów przeglądać nie będę bo mi to nie potrzebne. Nie wiem czemu się Bart tak uparłeś, że ne ma lepsze niskie obroty, może porównywałeś jakieś sfatygowane xe do zdrowego ne, może stąd Twoje "uprzedzenie".
A co do jazdy ponad 4 tysie, jak się mieszka w mieście i w mieście pracuje, nie potrzebna moc na wysokich obrotach, nawet nie ma się z tego frajdy, wtedy sie kupuje dizla :P ja mieszkam na wsi, często latam w trasy, więc pobawić się na pierwszych 3 biegach lubię :)
_________________
nowy projekt :)
http://forum.muratordom.p...C3%B3b-to-sam-)
 
 
 
Gutek 
Przyjaciel





Silnik: X25XE,Z32SE
Wiek: 39
Dołączył: 29 Cze 2008
Posty: 55
Skąd: Lublin
Wysłany: 2013-04-05, 16:22   

PLUSY DOŁU Z XE

Największą zaletą są tłoki- wszystko inne praktycznie jest identyczne, mówię praktycznie bo są różnice.

więc tak - porównujemy sobie 3 tłoki...

z C20NE
z 20SEH
z C20XE

Każdy kto choć raz miał je wszystkie 3 w ręku na raz...widzi różnice gołym okiem.

NE ma głębokie podebranie w górnej części tłoka,SEH już ma inne, mniejsze podebranie,a XE ma tylko takie maleńkie "łezki" (dlatego jest silnikiem kolizyjnym) i dlatego stopien sprężania w każdym z tych silników jest inny!

KOLEJNA ZASADNICZA RÓŻNICA...

90% tłoków z XE posiada oznaczenie w postaci plusów (++)
oznacza to że tłoki są kute...
_________________
Było C20NE ---> Było 20SEH --> Było X20XEV ---> Było C20XE ---> Było X25XE --->Jest X25XE 218 Koni , 265Nm ---> Jest Z32SE
 
 
 
Bartek 
Klubowicz




Silnik: 20SEH
Wiek: 46
Dołączył: 06 Kwi 2008
Posty: 930
Skąd: Zabrze
Wysłany: 2013-04-05, 20:52   

Gutek: coś ty się tak uczepił tego typu dołu ? Im mniejsze podebranie tym później osiga maksymalną moc - tym wyżej go trzeba krecić. O taki "dół" nam chodzi. WYKRES.
Nikt mi nie powie, że NE to nie jest najbardziej elastyczny silnik, zaś XE jest najmniej elastyczny. Coś za tym idzie. chcąc auto do codziennej jazdy i tłuczenia po mieście najlepszy jest elastyczny, chcąc tuningować maksymalnie będziemy kręcili go wysoko a chcąc uzyskać auto do codziennej jazdy pośrednio stuningowane będziemy szukali też innego przebiegu momentu/mocy.
Przestań gadać o denkach tłoków i korbowodach bo nie o taki dół nam chodzi ;)
Jeżeli porównywać dwa wolnossace silniki o tej samej pojemności to ten "elastyczny" będzie lepszy w dolnej partii. Dół możesz uzyskać lepszy albo utratą mocy na górze albo zwiększeniem pojemności yano. Nigdy inaczej. Więc jeśli silnik ma tę samą pojemność i max moc osiąga na wysokich obrotach to będzie slabszy od silnika o tej samej pojemności osiągającego max moc w niskich partiach.
Moc w dolnych partiach możesz porawić TYLKo zwiększeniem pojemności albo łagodniejszymi krzywkami wałka (jeśli brać dwa wolnossące silniki o tej samej pojemności).
Reasumując:
- XE osiąga większą moc tylko dla tego że jest tak skonstruowany że osiąga ją w wysokich partiach obrotów.
- NE osiąga mniejszą moc za to lepiej nadaje się do codziennej jazdy bo nie trzeba go wysoko krecić.
- SEH akurat w przypadku calibry to najlepszy wybór do codziennej jazdy bo osiąga moc w niskich partiach i na tyle wysoką moc że nie pali tyle co NE (NE jest zbyt słaby do masy calibry).
Sytuacja by wyglądała zypełnie inaczej gdyby którykolwiek z tych silników miał większą pojemność niż 2.0. Niestety to te same silniki tylko w różnych konfiguracjach.
Czemu na 2.0l wyżyłowany silnik japońców który potrafi osiągnąć moc 2x taką jak 2.0 opla popularnie się mówi SZLIFIERKA ??? Bo trzeba go wysoko kręcić. To Wam nic nie mówi ?????
_________________
Moje cacuszko.
 
 
yano 
Klubowicz





Silnik: C20XE emerytstajl
Pomógł: 1 raz
Wiek: 40
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 652
Skąd: żywiec
Wysłany: 2013-04-05, 22:21   

Gutek nie mówimy o blokach, konstrukcji, tylko o przyspieszaniu z niskich obrotów.
Najlepszym testem dla tej torii było by ustawienie się z ne i redukowanie biegów przy 4tys obr/min. i jazda powiedzmy do 120 km/h
W codziennej jeździe xe nie traci nic z ne, jazda na 5 przy 50/60 km/h nie sprawia mu żadnych problemów,przyspieszanie z takich prędkości też, auto rozpędza się elastycznie już od 1200 obr więc nie wiem gdzie te wielkie straty xe do ne.
_________________
nowy projekt :)
http://forum.muratordom.p...C3%B3b-to-sam-)
 
 
 
Kiler 
Admin CK





Silnik: X25XE
Pomógł: 5 razy
Wiek: 41
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 2074
Skąd: M-ce
Wysłany: 2013-04-06, 08:19   

Powiem Wam ze ciekawie sie to czyta :P Jednak i tak zostane przy swoim X25XE z vectry B :)
_________________


Status: ...
 
 
 
Gutek 
Przyjaciel





Silnik: X25XE,Z32SE
Wiek: 39
Dołączył: 29 Cze 2008
Posty: 55
Skąd: Lublin
Wysłany: 2013-04-06, 08:27   

uczepiłem bo napisałeś że dół z XE jest słabszy- a tak nie jest (opisałem wytrzymałość , doprężenie)
tak samo uczepiłem się wałków bo napisałeś że ten z SEH-a to najlepszy wybór...a tak nie jest :P

ciekawy jestem czy teraz będąc świadomy ostrości wałków seryjnie dostępnych do NE dalej byś komuś proponwał wałek od SEH-a... przecież to kompletnie nie opłacalne bo w tej samej kasie i w tej samej robocie masz znacznie lepszy set-up.

przyznał bym Ci rację gdybyś mi wrzucił swój wykres z cieszącej się renomą hamowni - a za dużo mam za sobą by przyklaskiwać na nie opłacalne przepisy na mocne NE,XE-a o V6 chyba nawet nie ma co wspominać.
_________________
Było C20NE ---> Było 20SEH --> Było X20XEV ---> Było C20XE ---> Było X25XE --->Jest X25XE 218 Koni , 265Nm ---> Jest Z32SE
 
 
 
Bartek 
Klubowicz




Silnik: 20SEH
Wiek: 46
Dołączył: 06 Kwi 2008
Posty: 930
Skąd: Zabrze
Wysłany: 2013-04-06, 19:29   

Przykro mi ale wykresu już nie wrzucę bo poszedł razem z bardzo dobrym setupem i całą calibrą (takie moje zdanie).
Nadal uważam, że jeśli auto ma być do jazdy na codzień to wałek SEH jest najlepszym rozwiązaniem :)
I nadal też uważam, że jeśli auto nie ma być do jazdy na codzień to wałek 1.8E się nie nadaje i trzeba uturbić. Proste, albo idziemy na kompromis albo na maksa, jak idziemy na maksa to wałek 1.8E to półśrodek :)

P.S. kiler: to oczywiste, jak porzeba auto na codzień to najlepszym wyborem jest V6, tego dźwięku nic nie zastąpi, a jak dobrze dobrać tłumiki to już w ogóle bajka :)
Chociaż rzędowa szóstka też całkiem fajnie bulgocze :D

Yano:
W/g wykresów przy 2500 RPM:
NE - osiąga swoje prawie maksimum bo 165Nm przy 145kW
XE - 160Nm przy 75kW

Nie nazwał bym tego elastycznym :)
_________________
Moje cacuszko.
 
 
Grabarz 
Klubowicz




Silnik: X20XEV '98
Wiek: 37
Dołączył: 17 Maj 2010
Posty: 487
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 2013-04-06, 22:23   

Że tak się wtrącę - to jaka jest optymalna ilość obrotów, względem spalania dla XEV?
 
 
Gutek 
Przyjaciel





Silnik: X25XE,Z32SE
Wiek: 39
Dołączył: 29 Cze 2008
Posty: 55
Skąd: Lublin
Wysłany: 2013-04-06, 22:39   

Ty w ogóle znasz koszta uturbienia NE?
mówię o zrobieniu tego tak jak należy żeby się nie posrało...
zapytaj Zazula ile włożył kasy...Dexter dalej jeździ chyba...ale też może coś powiedzieć.

nie będę się z Tobą kłócił-rób pod swoją maską co chcesz...-ale przynajmniej nie wprowadzaj innych w błąd.

Twój set-up z wałkami vs mój set-up z walkami= koszta te same a w ostateczności dalej masz niewiele więcej niż serię...bezsens.

a tłumaczenie się miejską jazdą to naprawdę jest śmieszne. chcesz auto do miasta to było nie ruszać NE. albo kupić sobie Yarisa.
_________________
Było C20NE ---> Było 20SEH --> Było X20XEV ---> Było C20XE ---> Było X25XE --->Jest X25XE 218 Koni , 265Nm ---> Jest Z32SE
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group