|
|
Autor |
Wiadomość |
Wiek: 38 Dołączył: 04 Lip 2008 Posty: 7
|
Wysłany: 2008-07-04, 12:52 calibra
|
|
|
WItam wszystkich!!! mam opla calibre i mam problem z uruchomieniem auta jak sie nagrzeje wogóle znika iskra począwszy od cewki. nastepnie po wielokrotnych próbach auta zapala i iskra sie pojawia CZy ktos moze mi cos doradzic?? |
|
|
|
|
Pomogła: 1 raz Wiek: 48 Dołączyła: 06 Kwi 2008 Posty: 3794 Skąd: smoczygród
|
Wysłany: 2008-07-04, 13:05
|
|
|
Witam nowego kolege
napisz nam coś więcej o sobie i calince bo chyba sie nie znamy
jaka to jest cali??masz lpg?? sprawdzałeś błędy?? |
_________________ Ktoś pogniótł mi skrzydła,Zabrał aureole,Pobrudził ręce...Byłam kiedyś aniołem,Pamiętasz?Dziś nie potrafie nawet,Powiedzieć gdzie leży niebo . . . |
|
|
|
|
Wiek: 38 Dołączył: 04 Lip 2008 Posty: 7
|
Wysłany: 2008-07-04, 13:10
|
|
|
no wiec nic nie sprawdzałem ale byłem u elektromechanika i mówi ze moze to być komputer badz tez cewka gdy sie nagrzeje. A co bys chciała wiedziec??
[ Dodano: 2008-07-04, 14:12 ]
mam założony gaz. to jest najsłabsza wersja 2.0 8v |
|
|
|
|
Pomogła: 1 raz Wiek: 48 Dołączyła: 06 Kwi 2008 Posty: 3794 Skąd: smoczygród
|
Wysłany: 2008-07-04, 13:19
|
|
|
adresy nazwiska kontakty :diabeł:
np. skąd jesteś,jak długo masz cali,jaki silnik,który rok....bla bla bla wszystko
nie wydaje mi sie by to było coś z kompem,najprościej byłoby zczytać błędy, przyczyn może być kilka.Kiedy zmieniałeś kable,swiece??
może to być krokowiec,sonda lambda,w sumie wszystko podaj więcej szczegółów,przeca Ty najlepiej znasz swoją cali,a my sie możemy jedynie domyślać
zapala Ci się kontrolka cheka- ta pomarańczowa? pompa paliwowa normalnie chodzi ? |
_________________ Ktoś pogniótł mi skrzydła,Zabrał aureole,Pobrudził ręce...Byłam kiedyś aniołem,Pamiętasz?Dziś nie potrafie nawet,Powiedzieć gdzie leży niebo . . . |
|
|
|
|
Wiek: 38 Dołączył: 04 Lip 2008 Posty: 7
|
Wysłany: 2008-07-04, 13:38
|
|
|
no wiec jestem z Brzozowa. podkarpacie hmm Cali mam 2 lata a kupiłem ja od kolegi kontrolki sa w porzadku. pompa paliwowa nie moze byc bo przeciez tutaj chodzi o iskre która po nagrzaniu auta często znika.nowe kable BOSCH załozyłem 6 miesiecy temu swiece NGK maja jakies 1.5 roku. kolega od którego kupiłem twierdzi ze jemu nie paliła gdy założył gaz. ja juz sam nie wiem co to moze byc. ale pompa paliwa napewno nie bo ona nie jest odpowiedzialna za iskre. |
|
|
|
|
Pomogła: 1 raz Wiek: 48 Dołączyła: 06 Kwi 2008 Posty: 3794 Skąd: smoczygród
|
Wysłany: 2008-07-04, 13:45
|
|
|
problem istnieje na obu rodzajach paliwa czy tylko na którymś jednym ??
ja bym wymieniła kable i świece,sprawdź filtry i przepływke
umiesz sprawdzić sobie sam kody błędów ???
w gre może wchodzić również elekrozapłon |
_________________ Ktoś pogniótł mi skrzydła,Zabrał aureole,Pobrudził ręce...Byłam kiedyś aniołem,Pamiętasz?Dziś nie potrafie nawet,Powiedzieć gdzie leży niebo . . . |
|
|
|
|
Wiek: 38 Dołączył: 04 Lip 2008 Posty: 7
|
Wysłany: 2008-07-04, 13:56
|
|
|
no wiec wydaje mi sie teraz ze na gazie i na benz bo cali mi odpala na benz a pozniaj przerzuca na gaz. hm przepływka jest ok swiece tez kable tez w bardzo dobrej kondycji bynajmniej nie maja przebicia. komputer jest odpowidzialny za iskre znaczy on daje sygnał do cewki wszyscy twierdza ze to moze byc jedna z tych 2 rzeczy,,,,, a jak sprawdzic jakies kody błędów o co chodzi w tym
[ Dodano: 2008-07-04, 15:04 ]
ale iskry nie ma od razu gdy zapalam auto...wiem bo sprawdzałem..sciagnąlem kabel z kopolki ten co idzie od cewki i nie było iskry a potem jak załozyłem jak nigdy nic iskra sie pojawia i auto zapala |
|
|
|
|
Pomogła: 1 raz Wiek: 48 Dołączyła: 06 Kwi 2008 Posty: 3794 Skąd: smoczygród
|
Wysłany: 2008-07-04, 14:09
|
|
|
to bardzo proste
otwierasz maske,stajesz przodem do silnika,pod prawym górnym rogiem tuż pod podszybiem będziesz miał małą kostke,wyciągasz ją łapiesz w lewą dłoń a prawą wsuwasz jakiś kabelek lub spinacz w dwie dolne dziurki po prawej stronie musisz je wspólnie połączyć,następnie wsiadasz do cali,przekręcasz zapłon i liczysz mrugnięcia kontrolki- zazwyczaj pomoarańczowa cheka.
Jeden błysk lampki, przerwa ok. 1 s i dwa błyski z odstępem ok. 1/2 sek. daje to cyfry 1 i 2 jako kod 12. Po trzech sekundach jest wyświetlany właściwy kod usterki. Na przykład kod 34: trzy błyski lampki w odstępach 1/2 s, przerwa ok. 1 s i cztery błyski lampki w odstępach 1/2 sek. daje to cyfry 3 i 4, a więc kod 34. Po trzech sekundach następuje drugie wyświetlanie kodu 34, a po dalszych trzech trzecie.
Kody usterek są wyświetlane w kolejności narastająco numerycznie. Jeśli
ciągle jest wyświetlany tylko kod 12, oznacza to, że nie została zapamiętana żadna usterka.
jak to sprawdzisz to podaj nam kod błędu i sprawdzimy co oznacza |
_________________ Ktoś pogniótł mi skrzydła,Zabrał aureole,Pobrudził ręce...Byłam kiedyś aniołem,Pamiętasz?Dziś nie potrafie nawet,Powiedzieć gdzie leży niebo . . . |
|
|
|
|
Wiek: 38 Dołączył: 04 Lip 2008 Posty: 7
|
Wysłany: 2008-07-04, 14:31
|
|
|
oki pojde sprawdzic i sie odezwe thx |
|
|
|
|
Pomogła: 1 raz Wiek: 48 Dołączyła: 06 Kwi 2008 Posty: 3794 Skąd: smoczygród
|
Wysłany: 2008-07-04, 14:33
|
|
|
nio to czekamy |
_________________ Ktoś pogniótł mi skrzydła,Zabrał aureole,Pobrudził ręce...Byłam kiedyś aniołem,Pamiętasz?Dziś nie potrafie nawet,Powiedzieć gdzie leży niebo . . . |
|
|
|
|
Pomógł: 1 raz Wiek: 40 Dołączył: 09 Kwi 2008 Posty: 295 Skąd: Znienacka :P
|
Wysłany: 2008-07-04, 14:45
|
|
|
błędy mogą nic niewykazać.
jak stwierdziłeś ze iskra sie traci???
podejrzani:
czujnik położenia wału
moduł zapłonowy (pod akumulatorem)
cewka zapłonowa
kable wysokiego napiecia
wszelkie połączenia przewodów i przewody
gdy tylko iskra przestanie sie pojawiać wszystko sprawdzac wykluczając dobre cześci
kable wys.nap->kopułka->palec->kabel wys.nap.od cewki do kopułki->cewka->moduł->komp->czujnik położenia wału
pozdro |
|
|
|
|
Wiek: 38 Dołączył: 04 Lip 2008 Posty: 7
|
Wysłany: 2008-07-22, 13:29
|
|
|
Witam wszystkich ponownie!!!! problem po wymianie czujnika połozenia wału dalej sie powtarza. Zamowiłem sobie komputer na próbe. Mam pytanie gdzie znajduje sie w cali moduł???? |
|
|
|
|
Pomógł: 1 raz Wiek: 40 Dołączył: 09 Kwi 2008 Posty: 295 Skąd: Znienacka :P
|
Wysłany: 2008-07-22, 21:05
|
|
|
ECU znajduje sie przy "nogach" pasażera po prawej stronie
moduł zapłonowy pod akumulatorem. |
|
|
|
|
Wiek: 38 Dołączył: 04 Lip 2008 Posty: 7
|
Wysłany: 2008-08-12, 12:27
|
|
|
no więć nie znalazłem modułu jak on mniej wiecej wygląda?? a moze moduł jest w komputerze ??? bo każdy mi tak mówi |
|
|
|
|
|