|
|
Autor |
Wiadomość |
Wiek: 46 Dołączyła: 07 Mar 2010 Posty: 204 Skąd: hożuf
|
Wysłany: 2011-03-17, 13:41 Płyn chłodzący
|
|
|
Witam,
Mam kłopot z chłodzeniem. Zaobserwowałem, że ucieka mi płyn chłodniczy.
Najlepsze jest jednak to, że układ jest szczelny, a wentylator włącza się bez problemu - już to sprawdzałem.
Po dłuższej obserwacji wynikło, że płyn ucieka mi ze zbiorniczka przez korek!
Sytuacja wygląda tak:
1. Silnik osiąga temp. 110*C,
2. Płyn się gotuje i wypływa przez korek,
3. Włącza się wentylator.
Czy przyczyną może być awaria czujnika temp., który jest w chłodnicy? |
|
|
|
|
Silnik: X20XEV '98
Wiek: 37 Dołączył: 17 Maj 2010 Posty: 487 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: 2011-03-17, 13:54
|
|
|
Ja tam się nie znam, ale wydaje mi się, że 110 to za dużo i powinien się wentylator wcześniej załączyć. Obstawiam, że czujnik do wymiany.
Ale to tylko zdanie lalika |
|
|
|
|
Silnik: X25XE
Pomógł: 5 razy Wiek: 41 Dołączył: 22 Mar 2009 Posty: 2074 Skąd: M-ce
|
Wysłany: 2011-03-17, 14:23
|
|
|
Masz wode w ukladzie chlodzenia czy plyn chlodniczy ?? |
_________________
|
|
|
|
|
|
Silnik: C20XE emerytstajl
Pomógł: 1 raz Wiek: 40 Dołączył: 23 Sie 2010 Posty: 652 Skąd: żywiec
|
Wysłany: 2011-03-17, 15:54
|
|
|
Termostat działa? chłodnica gorąca?
Możliwe że padł odpowietrznik w korku...
Czujnik temperatury na ecu może padł, jeżeli tak późno włącza się wentylator. |
_________________ nowy projekt
http://forum.muratordom.p...C3%B3b-to-sam-) |
|
|
|
|
Silnik: 2.0i 8v[hybryda]
Wiek: 43 Dołączył: 21 Maj 2010 Posty: 985 Skąd: Grojec
|
Wysłany: 2011-03-17, 16:02
|
|
|
Ja mam ustawiony wentylator poniżej 110 stopni jako pierwszy bieg, przy 110 już jest drugi ten mocny tryb.
To tez zdanie laika. |
_________________ ,,, |
|
|
|
|
Wiek: 46 Dołączyła: 07 Mar 2010 Posty: 204 Skąd: hożuf
|
Wysłany: 2011-03-17, 18:59
|
|
|
Kiler - tak, mam płyn nie wodę
yano - termostat mam sprawny i chłodnica jest gorąca.
milimetr - Nie zauważyłem aby mój wentylator miał dwa tryby prędkości ;> Może to zależy od rocznika? Mój to '92 |
|
|
|
|
Silnik: X20XEV
Pomógł: 1 raz Wiek: 41 Dołączył: 01 Mar 2009 Posty: 51 Skąd: skoczów
|
Wysłany: 2011-03-17, 22:55
|
|
|
Temp. wody to jedno a znikający płyn to drugie.Masz samo Pb czy z lpg??Bo jeśli ta druga opcja to posprawdzaj wszystkie trójniki i przewody idące do reduktora,czyli wszystko to czy grzebią gazownicy.Napisz ile ci tego płynu ubywa. |
_________________
Nigdy nie jedz szybciej niż lata twój anioł stróż |
|
|
|
|
Wiek: 46 Dołączyła: 07 Mar 2010 Posty: 204 Skąd: hożuf
|
Wysłany: 2011-03-18, 01:57
|
|
|
lugari - mam lpg. Ubywa mi prawie pół zbiorniczka przy jednym zagotowaniu, ale jak pisałem nie cieknie z układu lecz wywala przez korek... w innych miejscach jest sucho. Wentylator włącza się dopiero jak już wszystko się wylewa... Nie wiem czy to czujnik jakiś albo zapchany przewód? milimetr jeszcze mówił, że ma dwa biegi wentylatora ja nie. |
|
|
|
|
Silnik: X20XEV
Pomógł: 1 raz Wiek: 41 Dołączył: 01 Mar 2009 Posty: 51 Skąd: skoczów
|
Wysłany: 2011-03-18, 08:42
|
|
|
Może to dość głupi pomysł ale spróbuj dać inny korek.W układze chłodzenia jest ciśnienie jak sie nie myle 1.3bara i jest ono wazne.Jesli korek nie trzyma to bedzie sie wszystko gotować.W korku jest zaworek zwrotny ,który ma sie otwierac przy zbyt wysokim ciśnieniu, może zaworek sie zapchał.Tyle na razie z mojej strony chyba ,że ma ktoś inny pomysł?????Jak to sprawdzisz to daj znac,bo na razie nie chce cie straszyc uszczelką na głowicy. |
_________________
Nigdy nie jedz szybciej niż lata twój anioł stróż |
|
|
|
|
Wiek: 46 Dołączyła: 07 Mar 2010 Posty: 204 Skąd: hożuf
|
Wysłany: 2011-03-18, 11:07
|
|
|
To nie jest głupi pomysł bo sam już o tym myślałem. Nie mam jednak innego korka...
ps. a jak to jest z tymi biegami wentylatora? |
|
|
|
|
Silnik: X20XEV
Pomógł: 1 raz Wiek: 41 Dołączył: 01 Mar 2009 Posty: 51 Skąd: skoczów
|
Wysłany: 2011-03-18, 11:55
|
|
|
Jaśli dobrze pamętam to Milimert ma w aucie klime wiec na pewno ma 2 biegi .W samochodzie Aquy auto bez klimy i tylko 1 bieg.Chyba ze ktos ma inaczej to chetnie sie sam dowiem.Koszt korka to okolo 10 zl ,jeśli to nie bedzie to to najwyżej browara sobie nie kupisz ale bedziesz miał korek na zapas:):):) |
_________________
Nigdy nie jedz szybciej niż lata twój anioł stróż |
|
|
|
|
|
Meon
Aktywny forumowicz
|
Silnik: C20XE
Pomógł: 1 raz Wiek: 39 Dołączył: 06 Cze 2010 Posty: 235 Skąd: Skoczów
|
Wysłany: 2011-03-18, 17:08
|
|
|
Janek ... dobrze czytam że włącza ci się wentylator przy 110 i płyn ci się gotuje. 110 to jest stanowczo za dużo wymień czujnik termiczny wentylatora chłodnicy, ja u siebie takich temp nigdy nie miałem nawet kiedy miałem 8v.
Nie ważne czy jeden czy dwa biegi ja mam jeden bieg i schładza mi silnik bez problemu. Zajmij się temp bo silnik ugotujesz. |
_________________
|
|
|
|
|
Silnik: X20XEV (2.0 16v Eco)
Wiek: 40 Dołączył: 14 Gru 2010 Posty: 95 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: 2011-03-18, 20:44
|
|
|
Z tego co ja wiem to termostat puszcza płyn w obieg przy 95 stopniach więc zacznij od czujnika chłodnicy,ewentualnie termostat. |
|
|
|
|
Silnik: 2.0i 8v[hybryda]
Wiek: 43 Dołączył: 21 Maj 2010 Posty: 985 Skąd: Grojec
|
Wysłany: 2011-03-18, 22:47
|
|
|
Mam klimę i dwa biegi wentylatora i takich problemów teraz nie ma. Płyn mi uciekał ale trochę inaczej - sprawdzałeś czy oprócz korka nie masz jakieś nieszczelności na węzach - konkretnie czy opaski trzymają? |
_________________ ,,, |
|
|
|
|
Silnik: X25XE
Pomógł: 5 razy Wiek: 41 Dołączył: 22 Mar 2009 Posty: 2074 Skąd: M-ce
|
Wysłany: 2011-03-19, 07:47
|
|
|
Zmien korek, moze zawor Ci nie trzyma i jak nabije cisnienie to wywala korkiem. |
_________________
|
|
|
|
|
|
|