Strona Główna Calibra Klub
Klub miłośników motoryzacji

Strona glowna  Szukaj  Uzytkownicy  Zarejestruj sie  Zaloguj sie 
 Ogłoszenie 

Logowanie do forum odbywa sie za pomoca adresu e-mail.

Problemy z dostepem do forum prosze zglaszac na maila administracja [ malpka ] calibraklub [ kropka ] pl



Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
matheusy 
Świerzop





Wiek: 40
Dołączył: 21 Maj 2009
Posty: 5
Skąd: mojęcice
  Wysłany: 2009-05-21, 13:09   W silniku mam coraz więcej oleju

Witam wszystkich

Od niedawna jestem posiadaczem pojazdu Opel calibra 2.0 kat V8 . I mam taki problem :
po wymianie oleju na bagnecie było przed max. po zrobieniu kilkuset kilometrów sprawdziłem stan oleju i już było ponad max. Z początku myślałem że za dużo mi się za dużo nalało więc wjechałem na kanał i upuściłem pół litra . Teraz bardziej szczegółowo obserwując bagnet po każdym przebytym odcinku drogi widzę że poziom nieznacznie ale się podnosi :(
Czytałem na necie (na przykładzie innego samochodu ) że powodem jest dostawanie się do oleju albo płynu chłodniczego ( co wykluczyłem po obserwacji koloru i właściwości oleju ) albo mieszanki paliwa . Więc doszedłem do wniosku że to wina dostawania się paliwa do oleju , w tym artykule było napisane że może to być pompa paliwa lub "lejące" wtryskiwacze .
I tu właśnie moje pytania :
- którędy ?
- co może być uszkodzone ?
- co może mieć z tym wspólnego pompa paliwa która jest zaraz przy zbiorniku paliwa
(swoją drogą to ona dość głośno chodzi tak świszczy ) ?

Co wy o tym sądzicie ?
_________________

 
 
 
Seweryno 
Aktywny forumowicz
wariat;p




Pomógł: 1 raz
Wiek: 40
Dołączył: 09 Kwi 2008
Posty: 295
Skąd: Znienacka :P
Ostrzeżeń:
 2/3/6
Wysłany: 2009-05-21, 20:30   

po pierwsze sprawdzić ciśnienie sprężania.
 
 
 
matheusy 
Świerzop





Wiek: 40
Dołączył: 21 Maj 2009
Posty: 5
Skąd: mojęcice
Wysłany: 2009-05-25, 16:24   

Hmm czyli myślisz że to pierścienie , właśnie tego się boje :(
Jutro chyba będę miał oprzyżądowanie do pomiaru ciśnienia to zobaczymy .
_________________

 
 
 
Bartek 
Klubowicz




Silnik: 20SEH
Wiek: 46
Dołączył: 06 Kwi 2008
Posty: 930
Skąd: Zabrze
Wysłany: 2009-05-27, 23:39   

Ale jakim cudem masz niby mieć więcej oleju niż zostało wlane ????
Masz genialny motor który zamienia powietrze w olej ?
Sprawdź czy ci ubywa płynu ze zbiorniczka wyrównawczego, jeżeli nie bierze płynu to nie wyobrażam sobie z czym miał by ten olej mieszać.
Nawet brak pierścieni nie spowoduje moim zdaniem rzeczy niemożliwych.
_________________
Moje cacuszko.
 
 
Semena 
Wymiatacz forum





Pomogła: 1 raz
Wiek: 48
Dołączyła: 06 Kwi 2008
Posty: 3794
Skąd: smoczygród
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2009-05-28, 09:37   

też bym tak chciała,zamiast ubywać oleju,było go więcej hehe samo produkowanie :lol: oczywiście jock :-P
_________________
Ktoś pogniótł mi skrzydła,Zabrał aureole,Pobrudził ręce...Byłam kiedyś aniołem,Pamiętasz?Dziś nie potrafie nawet,Powiedzieć gdzie leży niebo . . .
 
 
 
Seweryno 
Aktywny forumowicz
wariat;p




Pomógł: 1 raz
Wiek: 40
Dołączył: 09 Kwi 2008
Posty: 295
Skąd: Znienacka :P
Ostrzeżeń:
 2/3/6
Wysłany: 2009-05-28, 20:30   

Bartku - niewidziałeś jeszcze wielu rzeczy...
 
 
 
Bartek 
Klubowicz




Silnik: 20SEH
Wiek: 46
Dołączył: 06 Kwi 2008
Posty: 930
Skąd: Zabrze
Wysłany: 2009-05-29, 16:01   

Seweryn - no nie wmówisz mi że silnik przerabia "coś" na olej. Nie znam się zupełnie na mechanice pojazdowej, ale fizykę mniej więcej kumam :-)
Jedyne co silnik może to przecież mieszać olej z płynem chłodzenia lub wilgocią z zewnątrz. Innych płynów nie ma jak zabrać (chyba że ktoś popierd00lyl i podłączył rurki ze zbiornika spryskiwaczy gdzieś do silnika).
_________________
Moje cacuszko.
 
 
Seweryno 
Aktywny forumowicz
wariat;p




Pomógł: 1 raz
Wiek: 40
Dołączył: 09 Kwi 2008
Posty: 295
Skąd: Znienacka :P
Ostrzeżeń:
 2/3/6
Wysłany: 2009-05-29, 21:01   

No i bartku dalej sie mylisz...ale ja juz niebede Cie uświadamiał.
 
 
 
Bartek 
Klubowicz




Silnik: 20SEH
Wiek: 46
Dołączył: 06 Kwi 2008
Posty: 930
Skąd: Zabrze
Wysłany: 2009-05-29, 21:32   

Uświadom proszę, jestem pewien że się nie mylę ale nie lubię być w błędzie :-)
_________________
Moje cacuszko.
 
 
matheusy 
Świerzop





Wiek: 40
Dołączył: 21 Maj 2009
Posty: 5
Skąd: mojęcice
Wysłany: 2009-05-29, 21:38   

A więc podaje wyniki (zaczynając os strony filtra powietrza ) :
pierwszy - 11bar
drugi - 11bar
trzeci - 11bar
czwarty - 10 bar ( mnejsze ciśnienie może być spowodowane osłabieniem akumlatora , bo sprawdzałem na stacjonarnym ) .
Wydaje mi sie że są zadowalające :)

[ Dodano: 2009-05-29, 22:42 ]
Bratku jeśli do oleju dostawał by się płyn chłodzenia to olej znacznie zmienił by swój wygląd co na pewno bym zaobserwował :) nabrał by koloru kawy z mlekiem albo zrobiła by się kasza .
_________________

 
 
 
Bartek 
Klubowicz




Silnik: 20SEH
Wiek: 46
Dołączył: 06 Kwi 2008
Posty: 930
Skąd: Zabrze
Wysłany: 2009-05-29, 21:48   

Otóż to, więc zakładając że spuściłeś cały olej jaki był, nie ma bata żeby jego ilość teraz się zwiększała. Oczywiście o ile spuściłeś wszystko co było.

Seweryn: no godej :>
_________________
Moje cacuszko.
 
 
matheusy 
Świerzop





Wiek: 40
Dołączył: 21 Maj 2009
Posty: 5
Skąd: mojęcice
Wysłany: 2009-06-25, 16:20   

już wszystko wporządku :)

dziękuje wam za pomoc . :-D
_________________

 
 
 
Semena 
Wymiatacz forum





Pomogła: 1 raz
Wiek: 48
Dołączyła: 06 Kwi 2008
Posty: 3794
Skąd: smoczygród
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2009-06-25, 20:38   

no to super,że cali zdrowa
a coś więcej możesz napisać? co dokładnie jej dolegało i jak jej pomogłeś :>
_________________
Ktoś pogniótł mi skrzydła,Zabrał aureole,Pobrudził ręce...Byłam kiedyś aniołem,Pamiętasz?Dziś nie potrafie nawet,Powiedzieć gdzie leży niebo . . .
 
 
 
matheusy 
Świerzop





Wiek: 40
Dołączył: 21 Maj 2009
Posty: 5
Skąd: mojęcice
Wysłany: 2009-07-03, 23:08   

w sumie to sytuacja sama się unormowała .
dalej jestem przewrażliwiony na tym punkcie , ale jak na razie jest OK. ani grama w tą ani w drugą .
To chyba byłą jej chwilowa słabość :)
_________________

 
 
 
marcoo 
Świerzop




Silnik: c20xe
Dołączył: 13 Gru 2010
Posty: 2
Skąd: bolesławiec
Wysłany: 2010-12-13, 18:58   

witam,
po pierwsze chcialbym sie przywitac. jestem marek z boleslawca. cali jezdze od roku, moj silniczek to c20xe. teraz slowem wstepu. dziwnie mi sie zbiera cisnienie w ukladzie chlodzenia. plynu nie ubywa, ani tez nie ma oznak przedostawania sie do niego oleju. olej tez jest wporzadku. kros ma jakies pomysly?

pisze tu bo jako nowy uzytkownik nie moge zalozyc nowego tematu, ani nawet uzyc opcji szukaj
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group