|
|
Autor |
Wiadomość |
Wiek: 40 Dołączył: 21 Maj 2009 Posty: 5 Skąd: mojęcice
|
Wysłany: 2009-05-21, 13:09 W silniku mam coraz więcej oleju
|
|
|
Witam wszystkich
Od niedawna jestem posiadaczem pojazdu Opel calibra 2.0 kat V8 . I mam taki problem :
po wymianie oleju na bagnecie było przed max. po zrobieniu kilkuset kilometrów sprawdziłem stan oleju i już było ponad max. Z początku myślałem że za dużo mi się za dużo nalało więc wjechałem na kanał i upuściłem pół litra . Teraz bardziej szczegółowo obserwując bagnet po każdym przebytym odcinku drogi widzę że poziom nieznacznie ale się podnosi
Czytałem na necie (na przykładzie innego samochodu ) że powodem jest dostawanie się do oleju albo płynu chłodniczego ( co wykluczyłem po obserwacji koloru i właściwości oleju ) albo mieszanki paliwa . Więc doszedłem do wniosku że to wina dostawania się paliwa do oleju , w tym artykule było napisane że może to być pompa paliwa lub "lejące" wtryskiwacze .
I tu właśnie moje pytania :
- którędy ?
- co może być uszkodzone ?
- co może mieć z tym wspólnego pompa paliwa która jest zaraz przy zbiorniku paliwa
(swoją drogą to ona dość głośno chodzi tak świszczy ) ?
Co wy o tym sądzicie ? |
_________________
|
|
|
|
|
Pomógł: 1 raz Wiek: 40 Dołączył: 09 Kwi 2008 Posty: 295 Skąd: Znienacka :P
|
Wysłany: 2009-05-21, 20:30
|
|
|
po pierwsze sprawdzić ciśnienie sprężania. |
|
|
|
|
Wiek: 40 Dołączył: 21 Maj 2009 Posty: 5 Skąd: mojęcice
|
Wysłany: 2009-05-25, 16:24
|
|
|
Hmm czyli myślisz że to pierścienie , właśnie tego się boje
Jutro chyba będę miał oprzyżądowanie do pomiaru ciśnienia to zobaczymy . |
_________________
|
|
|
|
|
Silnik: 20SEH
Wiek: 46 Dołączył: 06 Kwi 2008 Posty: 930 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: 2009-05-27, 23:39
|
|
|
Ale jakim cudem masz niby mieć więcej oleju niż zostało wlane ????
Masz genialny motor który zamienia powietrze w olej ?
Sprawdź czy ci ubywa płynu ze zbiorniczka wyrównawczego, jeżeli nie bierze płynu to nie wyobrażam sobie z czym miał by ten olej mieszać.
Nawet brak pierścieni nie spowoduje moim zdaniem rzeczy niemożliwych. |
_________________ Moje cacuszko. |
|
|
|
|
Pomogła: 1 raz Wiek: 48 Dołączyła: 06 Kwi 2008 Posty: 3794 Skąd: smoczygród
|
Wysłany: 2009-05-28, 09:37
|
|
|
też bym tak chciała,zamiast ubywać oleju,było go więcej hehe samo produkowanie oczywiście jock |
_________________ Ktoś pogniótł mi skrzydła,Zabrał aureole,Pobrudził ręce...Byłam kiedyś aniołem,Pamiętasz?Dziś nie potrafie nawet,Powiedzieć gdzie leży niebo . . . |
|
|
|
|
Pomógł: 1 raz Wiek: 40 Dołączył: 09 Kwi 2008 Posty: 295 Skąd: Znienacka :P
|
Wysłany: 2009-05-28, 20:30
|
|
|
Bartku - niewidziałeś jeszcze wielu rzeczy... |
|
|
|
|
Silnik: 20SEH
Wiek: 46 Dołączył: 06 Kwi 2008 Posty: 930 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: 2009-05-29, 16:01
|
|
|
Seweryn - no nie wmówisz mi że silnik przerabia "coś" na olej. Nie znam się zupełnie na mechanice pojazdowej, ale fizykę mniej więcej kumam
Jedyne co silnik może to przecież mieszać olej z płynem chłodzenia lub wilgocią z zewnątrz. Innych płynów nie ma jak zabrać (chyba że ktoś popierd00lyl i podłączył rurki ze zbiornika spryskiwaczy gdzieś do silnika). |
_________________ Moje cacuszko. |
|
|
|
|
Pomógł: 1 raz Wiek: 40 Dołączył: 09 Kwi 2008 Posty: 295 Skąd: Znienacka :P
|
Wysłany: 2009-05-29, 21:01
|
|
|
No i bartku dalej sie mylisz...ale ja juz niebede Cie uświadamiał. |
|
|
|
|
Silnik: 20SEH
Wiek: 46 Dołączył: 06 Kwi 2008 Posty: 930 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: 2009-05-29, 21:32
|
|
|
Uświadom proszę, jestem pewien że się nie mylę ale nie lubię być w błędzie |
_________________ Moje cacuszko. |
|
|
|
|
Wiek: 40 Dołączył: 21 Maj 2009 Posty: 5 Skąd: mojęcice
|
Wysłany: 2009-05-29, 21:38
|
|
|
A więc podaje wyniki (zaczynając os strony filtra powietrza ) :
pierwszy - 11bar
drugi - 11bar
trzeci - 11bar
czwarty - 10 bar ( mnejsze ciśnienie może być spowodowane osłabieniem akumlatora , bo sprawdzałem na stacjonarnym ) .
Wydaje mi sie że są zadowalające
[ Dodano: 2009-05-29, 22:42 ]
Bratku jeśli do oleju dostawał by się płyn chłodzenia to olej znacznie zmienił by swój wygląd co na pewno bym zaobserwował nabrał by koloru kawy z mlekiem albo zrobiła by się kasza . |
_________________
|
|
|
|
|
Silnik: 20SEH
Wiek: 46 Dołączył: 06 Kwi 2008 Posty: 930 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: 2009-05-29, 21:48
|
|
|
Otóż to, więc zakładając że spuściłeś cały olej jaki był, nie ma bata żeby jego ilość teraz się zwiększała. Oczywiście o ile spuściłeś wszystko co było.
Seweryn: no godej |
_________________ Moje cacuszko. |
|
|
|
|
Wiek: 40 Dołączył: 21 Maj 2009 Posty: 5 Skąd: mojęcice
|
Wysłany: 2009-06-25, 16:20
|
|
|
już wszystko wporządku
dziękuje wam za pomoc . |
_________________
|
|
|
|
|
Pomogła: 1 raz Wiek: 48 Dołączyła: 06 Kwi 2008 Posty: 3794 Skąd: smoczygród
|
Wysłany: 2009-06-25, 20:38
|
|
|
no to super,że cali zdrowa
a coś więcej możesz napisać? co dokładnie jej dolegało i jak jej pomogłeś |
_________________ Ktoś pogniótł mi skrzydła,Zabrał aureole,Pobrudził ręce...Byłam kiedyś aniołem,Pamiętasz?Dziś nie potrafie nawet,Powiedzieć gdzie leży niebo . . . |
|
|
|
|
Wiek: 40 Dołączył: 21 Maj 2009 Posty: 5 Skąd: mojęcice
|
Wysłany: 2009-07-03, 23:08
|
|
|
w sumie to sytuacja sama się unormowała .
dalej jestem przewrażliwiony na tym punkcie , ale jak na razie jest OK. ani grama w tą ani w drugą .
To chyba byłą jej chwilowa słabość |
_________________
|
|
|
|
|
Silnik: c20xe
Dołączył: 13 Gru 2010 Posty: 2 Skąd: bolesławiec
|
Wysłany: 2010-12-13, 18:58
|
|
|
witam,
po pierwsze chcialbym sie przywitac. jestem marek z boleslawca. cali jezdze od roku, moj silniczek to c20xe. teraz slowem wstepu. dziwnie mi sie zbiera cisnienie w ukladzie chlodzenia. plynu nie ubywa, ani tez nie ma oznak przedostawania sie do niego oleju. olej tez jest wporzadku. kros ma jakies pomysly?
pisze tu bo jako nowy uzytkownik nie moge zalozyc nowego tematu, ani nawet uzyc opcji szukaj |
|
|
|
|
|